پنج دلیل برای اثبات اینکه در شغل خود به واقعیت مجازی احتیاج دارید

شرکت ها و برند ها ی مختلف به طور روزانه محصولات جدیدی از واقعیت مجازی را منتشر می کنند. این محصولات باعث هر چه بیشتر شناخته شدن یک برند و گرایش بیشتر مشتریان به آن برند می شود.

اما هنوز تمام مدیران اجرایی و بازاریابی شرکت ها متقاعد نشده اند که واقعیت مجازی می تواند برای پیشبرد اهداف شرکتشان مناسب باشد.

در ادامه ما به پنج دلیل اشاره می کنیم که چرا شرکت شما حتما باید استفاده از وی آر ( virtual reality ) را مد نظر قرار دهد.

۱ – گسترش صنعت واقعیت مجازی

حال و هوای این روز های صنعت واقعیت مجازی دقیقا مانند چند سال پیش تلفن های همراه است. همه می دانستند که تلفن های همراه همه گیر خواهد شد و پیش بینی ها هم درست از آب در آمد. این اتفاق مطمئنا برای واقعیت مجازی نیز خواهد افتاد چون این صنعت به سرعت در حال گسترده شدن است. شرکت گلدمن ساکس ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار را برای این صنعت در سال ۲۰۲۵ پیش بینی کرده است.

 

۲ – استفاده برند ها از واقعیت مجازی

از سال ۲۰۱۴ که واقعیت مجازی دوباره در دسترس عموم مردم قرار گرفت، برند های بزرگ از صنعت های مختلف، این تکنولوژی را برای شرکتشان برگزیدند. سال گذشته فربس گزارش کرد که ۷۵ درصد از با ارزش ترین شرکت های جهان از واقعیت مجازی استفاده می کنند. اما در واقع استفاده از واقعیت مجازی فقط محدود به شرکت های بزرگ نمی شود. برند ها و شرکت های کوچک تر هم قدرت این صنعت را درک کرده اند و استفاده از آن را از اولویت های خود قرار داده اند.

۳ – راحت شدن استفاده از واقعیت مجازی

یکی از اصلی ترین نگرانی های برند ها در استفاده از واقعیت مجازی این بود که چطور این دست از محصولات خود را به دست مشتریان برسانند. خبر خوشحال کننده برای شرکت ها اما این است که مردم رفته رفته در حال گرایش به خرید دستگاه های وی آر هستند و بسیاری از مردم هم تا به امروز به مشتریان این محصولات تبدیل شده اند.

اکثر هدست های وی آر به راحتی با گوشی های هوشمند کار می کنند و در حال حاضر هم که اکثر مردم از یک گوشی هوشمند استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید : واقعیت مجازی از چه راه‌هایی زندگی‌ ما را دست‌خوش تغییر خواهد کرد؟


۴ – درگیر کردن کاربران !

به علت مشغله ی زیاد اکثر مردم در این روز ها، شرکت ها باید برای جلب توجه آن ها به سختی کار کنند و از روش های جدیدی بهره ببرند. بهترین وسیله برای انجام این کار واقعیت مجازی است. به طور مثال وقتی که فردی از یک هدست وی آر استفاده می کند، کاملا به درون دنیای مجازی انتقال پیدا می کند ودیگر نمی تواند مثلا به جای دیگری نگاه کند یا تلگرام خود را چک کند. گزارش ها نشان می دهد که در دنیا میانگین زمانی که مردم با دستگاه های وی آر می گذرانند ۱۰ دقیقه است، که این در مقایسه با دیگر وسایل، مقدار بسیار قابل توجهی است.

 

۵ – محبوبیت وی آر بین کاربران

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر از نیمی از مشتریان ترجیح می دهند تا از برندی خرید کنند که محصولات واقعیت مجازی را نیز پوشش می دهد. از دیگر نکات قابل توجهی که در این تحقیقات بدست آمد این بود که ۶۲ درصد از افرادی که مورد تحقیق واقع شده بودند عقیده داشتند که استفاده از محصولات وی آر یک برند باعث تمایل بیشتر آنها به استفاده دوباره از آن برند و افزایش اعتماد و وفاداری آنها به آن برند می شود.

درباره سجاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *